آموزش استفاده از افکت پوششی در فتوشاپ

آموزش استفاده از تصاویر کلیپ آرت با بک گراند و پس زمینه تیره یا مشکی

آموزش استفاده از افکت پوششی با زمینه تیره

شاید تا به حال با تصاویر پوششی زیادی رو به رو شده اید که بک گراند و پس زمینه آن ها تیره و یا مشکی باشد اما با وجود اینکه برای طراحی تصاویر خود به آن ها بسیار نیاز داشته اید به دلیل نداشتن اطلاع کافی از نحوه استفاده این گونه تصاویر به کل بی خیال آن ها شده اید و بیش تر به دنبال تصاویری رفته اید که فرمت آن ها png و بدون بک گراند یا پس زمینه باشند.

ولی اگر بدانید که تا چه حد استفاده از این نوع تصاویر آسان و راحت است شاید دیگر به دنبال تصاویر بدون پس زمینه نروید و کار با این نوع افکت‌ها را به تصاویر png ترجیح دهید مگر در موارد خاص. از این نوع تصاویر که به تصاویر پوششی یا به لاتین Overlay معروفند در سایت پی اس دی فا نیز بسیار زیاد می باشند و شاید تا به حال با آن ها مواجه شده باشید. خب بیشتر از این سر شما عزیزان را درد نمی آورم و بدون توضیحات اضافه به نحوه استفاده از اینگونه تصاویر در نرم افزار فتوشاپ می پردازیم.

آموزش استفاده از تصاویر پوششی در فتوشاپ

  • قبل از هر چیز برای استفاده از این نوع تصاویر به نرم افزار فتوشاپ نیاز داریم اگر فتوشاپ در سیستم شما نصب نیست آن را نصب کنید.
  • حال تصویری را که قصد دارید با استفاده از این نوع تصاویر افکت دهید وارد برنامه کنید. در این جا ما از تصویری که در بالای همین مطلب مشاهده می کنید استفاده کرده ایم. (جهت تمرین ، فایل های این آموزش را از قسمت دریافت فایل همین صفحه می توانید دانلود کنید).
  • اینک افکتی که بک گراند آن تیره است را بر روی لایه تصویر خود قرار داده و سایز آن را تنظیم کنید. تصویر زیر …
آموزش استفاده از افکت پوششی در فتوشاپ
  • حالا مانند تصویر زیر Blending Mode لایه افکت خود را بر روی Screen قرار دهید. به همین راحتی … (بد نیست سایر مدها را هم تست کنید شاید نتیجه بهتری حاصل شد)
آموزش استفاده از افکت پوششی در فتوشاپ
  • اگر می خواهید شفافیت کلیپ آرت خود را کم کنید می توانید میزان Opacity این لایه را تغییر دهید. همچنین اگر می خواهید قسمت هایی از افکت خود را پاک یا حذف کنید مانند تصویر زیر بر روی لایه افکت یک ماسک قرار دهید سپس ابزار قلمو را انتخاب و رنگ آن را به مشکی تغییر داده سپس بر روی لایه ماسک بکشید.(قسمت هایی را که می خواهید حذف شود)
آموزش استفاده از افکت پوششی در فتوشاپ

فونت انگلیسی و دستنویس Paladise مناسب برای طرح های گرافیکی

فونت انگلیسی و دستنویس Paladise در این مطلب شاهد یکی دیگر از سری فونت های انگلیسی و دستنویس تحت عنوان Paladise می باشید. این فونت فوق العاده زیبا در قالب 4 فایل ttf و otf...

30 پترن اشکال مختلف در 10 موضوع متنوع با کیفیت بالا

پترن اشکال مختلف در 10 موضوع متنوع در این مطلب شاهد مجموعه 30 پترن اشکال مختلف در 10 موضوع متنوع با کیفیت بالا مناسب جهت استفاده در نرم افزار فتوشاپ و ایلوستریتور می باشید. این مجموعه...

قالب پاورپوینت شرکت و کسب و کار

قالب پاورپوینت شرکت و کسب و کار قالب پاورپوینت شرکت و کسب و کار یک قالب آماده و حرفه‌ای است که مناسب جهت استفاده و ویرایش در نرم افزار پاورپوینت می‌باشد. از این قالب آماده...

طرح وکتور گل و بوته و پترن کریسمس وینتج

وکتور گل و بوته و پترن کریسمس طرح وکتور گل و بوته و پترن کریسمس وینتج مجموعه‌ای زیبا از 6 پترن بدون درز به همراه 15 عنصر طراحی گل و بوته است که می‌توانید از...

4 دیدگاه در مورد “آموزش استفاده از افکت پوششی در فتوشاپ

دیدگاهتان را بنویسید